„ Z pamiętnika eko-podróżnika”
Zdecydowana większość z nas lubi podróżować. Podróże kształcą, bawią, pozwalają nawiązać nowe relacje oraz poznać nowe regiony. Każdy z nas z podróży przywozi ze sobą coś, co jest dla niego ważne – wspomnienia, zdjęcia, mapy, muszelki, kamyki … Każdy z nas ma również swój ulubiony środek transportu – a czy można podróżować ekologicznie? Czy można być „Eko-podróżnikiem”? Co można zapisać w pamiętniku z eko-podróży? Czy są wokół nas eko-miejsca, którymi warto się podzielić i pochwalić, aby mogli je poznać inni?
Na te pytania oraz wiele innych Ania Brzyska oraz Dawid Czyż uczniowie klasy 1ab wraz
z opiekunami Krystyną Cieślar-Jarząbek i Edytą Cieślar szukali odpowiedzi, dzięki uczestnictwu w projekcie edukacyjnym na platformie e-Twinning, współpracując z młodzieżą z 9 szkół w Polsce (Bytom, Zabrze, Dąbrowa Górnicza, Rybnik, Cieszyn, Tychy, Włoszczowa, Pułtusk oraz Wisła).
Celem projektu edukacyjnego było:
- podniesienie świadomości ekologicznej – zrównoważony transport,
- wzbogacenie wiedzy dotyczącej dziedzictwa kulturowego poprzez dzielenie się informacjami dotyczącymi ekologii oraz kultury naszych lokalnych środowisk – promowanie miasta rodzinnego,
- rozwijanie kreatywności, współpracy, umiejętności komunikacyjnych oraz poczucia odpowiedzialności poprzez projektowanie okładek oraz współtworzenie e-pamiętnika,
- rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów – poprzez wyszukiwanie, analizę i selekcję informacji,
- rozwijanie umiejętności TIK – wykorzystywanie narzędzi TwinSpace oraz innych narzędzi TIK podczas tworzenia e-pamiętnika i realizacji innych zadań projektowych.
Podczas kilkutygodniowej pracy w programie zrealizowaliśmy wiele ciekawych projektów
i zadań. Wzięliśmy udział w konkursie fotograficznym zatytułowanym „Rowerem przez świat/ Koleją przez świat/ Pieszo przez świat”. Efektem konkursu było powstanie pięknej galerii fotografii, obrazujących podróżowanie po ciekawych miejscach kraju i świata, wykorzystując ekologiczne środki transportu. W ramach projektu powstał również awatar Eko-podróżnika, nazwany Ekopolą, który stał się symbolem i zarazem przewodnikiem po projekcie. W ramach projektu poznaliśmy wiele ciekawych narzędzi TIK, dzięki którym zaprojektowaliśmy plakaty, okładki do książek czy stworzyliśmy interaktywne kompozycje fotograficzno-filmowe, obrazujące piękno naszych miejscowości. Finalnym produktem eko-projektu było stworzenie wirtualnego e-pamiętnika po wszystkich miejscowościach, z których pochodzili partnerzy projektu oraz przygotowanie quizu z podróży Ekopoli.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział oraz wspólną kreatywną pracę nad zadaniami projektowymi.
Zapraszamy również do przeczytania zapisków Ekopoli z jej eko-pamietnika oraz rozwiązania quizu (link poniżej).
Link do Eko-pamiętnika
https://wakelet.com/wake/KZekYTcu21X6bpdUDFFTX
Link do quizu
Galeria

