Wysoki kontrast Mapa strony Czcionka mała Czcionka normalna Czcionka duża
Biuletyn Informacji Publicznej
Szukany tekst powinien być długości pomiędzy 3 a 255 znaków
Zamknij wyszukiwarkę"

Wiedza o mediach współczesnych, zwiedzanie oddziału TVP w Katowicach

9 listopada klasa 2b pojechała na wycieczkę do Katowic i Pszczyny. Wyjazd nastąpił w ramach realizacji przedmiotu Wiedza o mediach współczesnych. Opiekunkami wyjazdu były panie: Renata Sikora i Anna Wąsowicz.
Pierwszym celem wyjazdu było zwiedzanie oddziału TVPw Katowicach. Zwiedzanie telewizji było bardzo ciekawe i pouczające. Zdobyliśmy dodatkową wiedzę o trudnej, a często pełnej wyrzeczeń pracy dziennikarza. Mogliśmy także zaobserwować pracę w telewizji od drugiej strony.Dziennikarka odpowiadała na zadane przez nas pytaniai wiele dodawała od siebie, dzięki czemu jej wypowiedź była bardzo ciekawa. Po zwiedzeniu pomieszczeń studyjnych, wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy do Pszczyny. Tam w Muzeum Prasy Śląskiej uczestniczyliśmy w warsztatach dziennikarskich i introligatorskich. Zazwyczaj myśl o zwiedzaniu muzeum większości młodzieży kojarzy się z nudą, ale nie tym razem! Na miejscu zostaliśmy podzieleni na grupy. Jedna zdobywała wiedzę o tym, jak dawniej wydawano prasę. Mieliśmy nawet okazję samodzielnie odbić wybrany wzór na XIX wiecznej maszynie drukarskiej. Druga grupa miała okazję wytłoczyć pamiątkowy druczek na maszynie z 1850r. oraz własnoręcznie wykonać papierową torebkę z logo Muzeum.
Po tych ciekawych doświadczeniach wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy zadowoleni wróciliśmy do swoich domów, chociaż trochę żałowaliśmy, że nie zatrzymaliśmy się w McDonaldsie